Dag 4 - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Femke Ketelaars - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Femke Ketelaars - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 Juni 2014 | Spanje, Crevillent

Zoals iedere ochtend zijn we weer begonnen met voeren, vegen en het terrein netjes maken. Daarna ben ik met Amber gaan rijden. Amber zat op gjoa en ik op Pietertje. Heerlijk in het zonnetje die al goed heet begon te worden. We hebben Laura gesproken of de loslopende ezeltjes en paardjes niet in de paddock mochten. Dit mocht en dus zijn we ze gaan vangen. Ze maken namelijk een grote bende van het terrein.

Hierna ben ik het huis gaan vegen, dit was dan ook gelijk mijn klusje van vandaag. Om half 2 zijn we weer gaan voeren, helaas liep dit anders dan gepland. Er lag een paard stijf in de paddock en er liep een ander paard overheen. We zijn er met z'n alle opaf gerend en hebben Laura gelijk geroepen. Het bleek dat 1 van zijn hartkleppen niet goed sluit en hierdoor waarschijnlijk een aanval heeft gehad. Laura heeft er meteen een medicijn ingespoten en dit hielp al vrij vlug. We merkte alleen al snel dat er iets mis was met zijn achterhand. Hij kon niet meer opstaan. Gelijk de dierenarts gebeld alleen die kon pas om half 5. We zijn er toen omstebeurt bijgebleven zodat we in groepjes konden eten. Toen de dierenarts er was reageerde hij nergens op als je hem aanraakte. We hebben hem met z'n alle overeind geholpen en gelukkig bleef hij staan. Pasje voor pasje konden we hem in een stal krijgen. De dierenarts wilde het toch nog een kans gegen en schreef zware antibiotica voor. Hij denkt dat het een onsteking in de rug is. Toen de dierenarts weg was, was het gelijk half 7 en weer tijd om te voeren. Hierna waren we allemaal gesloopt van de dag en was het tijd voor een rustig ontspannen avondje.