Eerste werkdag - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Femke Ketelaars - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Femke Ketelaars - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 Juni 2014 | Spanje, Crevillent

Vanochtend zijn we om half 8 opgestaan om onszelf klaar te maken. Om half 9 was het tijd om te voeren. Alle paarden hebbe hun hooi gehad. Daarna hebben we de stallen gemest en er flink er flink wat stro ingegooid. Daarna moest alles geveegd worden.

Toen alles klaar was zijn we Casper gaan longeren aan het halster. Een leuke schimmel D pony hengst van 3 jaar oud. Casper is heel aanhankelijk en een echte knuffel. Hierna hebben we hem lekker gewassen.

Om half 2 was het weer tijd om te voeren. Alle paarden kregen weer genoeg hooi om de rest van de middag door te komen. Hierna moest weer alles geveegd worden zodat het weer netjes was. Om 3 uur zijn we warm gaan eten.

Na het eten zij Milou, ik en Rachel even rond gaan rijden met de paarden. Ik zat op Niek (een leuke fjord). Milou zat op Montya(een leuke fries). We zijn er lekker zonder zadel en met een hoofdstel op gaan zitten en zijn gaan rondstappen over het terrein. Rachel zat eerst bij Milou en daarna bij mij. Lekker in het zonnetje wat foto's gemaakt. We hebben dik een uur gereden.

Om kwart voor 6 zijn we met zn alle bij elkaar gaan zitten. Smiddags zijn er nog 2 stagiaires bij gekomen (Sanne en Lindy). Die zitten toevallig ook op het Prinsentuin in de 2de klas. We hebben de paarden verdeeld en ook de taken op het terrein zijn verdeeld, net als de taken in huis. Hier gaan wr vanaf morgen mee aan de slag.

Hierna kwam Laura aan en hebben we met haar gesproken over alles van de stage de komende periode. Ook jeeft zij ons wat vertreld over de paarden en hun verledens. Ik en Milou hebben verteld over de ruim €2000,- die we over hadden van het evenement Prinsenbeek Hippique, waar we heel het jaar mee bezig zijn geweest met de klas en de 3DJ. Ze wiet jirt eaar ze het zoeken moest en werd er zelfs emotioneel van. We gaan nu samen met haar naar een "project" zoeken en dingen die er echt gedaan moeten worden. Hierdoor wordt het grld goed besteed en staan we hier ook met z'n alle achter.

Half 8 zijn we gaan voeren. Alle pasrden kregen ook nu weer genoeg hooi en de waterbakken zijn weer aangebuld voor de nacht. Ook de varkentjes, de geitjes en de eend hebben hun eten weer gehad. Ik heb samen met Amber nog Lucia haar oog verzorgd. Dit moet 2x per dag. In de ochtend en avond. Zij heeft een wond in haar oog en is bijna helemaal blind. Eerst moet het goed natgemaakt worden met gedestilleerd water en dasrna moet er een zalf in haar oog. Dit moet met z'n tweeen omdat het niet fijn voor haar is en ze dus ook niet blijft staan. Om half 9 was alles klaar. Aldus een redelijk actieve dag en ook erg lang. Kijken wat morgen ons brengt!